Archive for May, 2008

Reberu* wo ageru zo

Tuesday, May 27th, 2008

Megint nincs kép. Örülök, hogy ezt a gyors blogírást bele tudtam sűríteni a mai napba. Ami ráadásul már mindjárt másnap. Józsinak, Adrienn férjének mindjárt megrendelem a repjegyet – magyar VISÁt nem fogad el a légitársaság, ami nem szép tőlük. Bennszülött VISA jó csak, hát ez van.. Ma volt a kolléganő nyaralása előtti utolsó munkanapja. Annyira áradozott az útról, hogy vettem neki egy jókívánság-kártyát és a főnöklánnyal közösen írtunk rá pár szót. Jól esett neki.

Szeles volt ma az idő, így örültem, hogy munka után hazaérhettem. Megpróbáltam végigfutni a leveleket és a fórumokat, de az egyik karatés levélből kiderült, hogy korábban lesz az edzés egy órával így azonnal összepakoltam és rohantam a boltba enni valami egyszerű kaját meg inni valami innivalót. Késve beértem edzésre és láttam, hogy nem a szokásos sensei tartja. Nem olvasta ugyanis az e-mailt, így az edzés vége felé érkezett meg. Hasznos volt az edzés és a végén kiderült, hogy pár héten belül övvizsga. A licensz húsz euró lesz (itteni szövetségi tagságim még nincs) és megint egy huszas maga a vizsga. Nagyon össze kell szednem magam, hiszen végre 2000 óta először újra szó van a barnaövessé válásomról (akkoriban úgy volt, vizsgázhatok, ám az utolsó pillanatban derült ki, hogy mégsem, mert nem volt meg a kivárási idő).

Átverekedve magam az orkánon hazaértem újfent és rendrakhatnékom támad, mert még jó világos volt. Kivittem a konténerbe az ajtó elé ledobott szemeteszsákot (mert egyébként a madarak szétcincálják, amikor nem vagyunk ott), majd később egy másik cuccot bentről. Visszafelé találkoztam az ajtó előtt a kelet-európai szomszéddal, akivel jól elbeszélgettem. Iszonyatosan nagy rendet teremtettem a szobámban, sőt, még egy íróasztalt is berángattam oda. Az a tervem ugyanis, hogy felszerelek a falra egy 24″-os TFT monitort, ami talán a héten meg is érkezik (előző éjszaka rendeltem egy wifi fejhallgatóval egyetemben), így ágyból animézhetek majd és a MatsuriNapos dizájnolás is sokkal színhűbb eredményeket fog szülni. Meg alapvetően jobb életérzés egy nagy monitoron dolgozni. A gép? Egyelőre erre a kis tabletre fogom rákötni, de talán később beszerzek egy kicsi, ám erős asztali gépet. A net is megoldott lesz, mert a hetekben megérkező 15m-es lapos UTP kábellel (ablakokat rá tudom csukni) be tudom kötni az első emeletre a wifi routeremet (a modem a földszinten van), így remélhetőleg a másodikon is lesz jelerősség. Akkor már csak a szék kell, ugye? A hétvégére ismét bérlek egy kocsit és Beával meg szlovák lakótársával, Mike-kal elutazunk Belfastba, ahol az Ikeában veszek egy jó kis főnöki forgó-karosszéket 🙂 Azt mondják, olcsó környék, szóval jobb, hogy lesz kocsi 🙂

Kissé elkalandoztam.. Szóval ott jártam, hogy rendrakás. Ugyanennek az akciónak a jegyében bevágtam a mosógépbe egy halom ruhát, köztük azokat is, amelyeket Rick hagyott itt, hogy legyen hely a csomagjában az ajándékoknak. Apropó, Mac bicskáját júniusban még nem tudom hazavinni, mert nekem is csak kézipoggyászom lesz és azzal nem engedik fel 🙁 Mindezek után elpakoltam az ebédlő obzervatórium részéből az egyik lakótársam cuccainak 80%-át, máris sokkal otthonosabb a hely. Ezután kiteregettem, összepakoltam a holnapi kondira (és még reggel is kell majd, mert pár dolog épp szárad), főztem egy teát. Most pedig ezt írom. Na, már nem 🙂

* level, szint

PS: a legfontosabbat elfelejtettem: hazafelé a Humpfrey’s kerékpárbolt felé kerültem, ami szerencsére nyitva volt még (éppen hogy..). Begurultam a bringával és kértem egy pár fékpofát, amit öt euró ellenében ide is adtak. ( Remélem, az IT Crowdban csak vicceltek a brit gyártmányú dolgokkal kapcsolatban, mert ez az 🙂 ). Alig vártam, hogy hazaérjek és felszereljem, amit természetesen meg is tettem ( ilyenkor jön jól a magyarhonban vásárolt, imbuszkulcsokat és egyéb hasznosságokat tartalmazó bicskaszerű képződmény 🙂 ). Ami a lényeg akart lenni: végre van jól működő első fékem is! (a nyikorgás a kisebbik baj volt a régivel: a tövig kopottság enyhe kifejezés lett volna az említett pár vonatkozásában; minden esetre azóta ők is a konténerben pihennek)

Road Buster

Sunday, May 25th, 2008

Épp a reptér érkezési részlegében várakozom és hajnali fél négy múlt pár perccel. (Bocsánat, bocsánat, fél öt, csak már kezdek rászokni az itteni szlengre, ami azon alapul, hogy fél órával múlt négy.) No nem azért ücsörgök itt, mert érkezne bármelyik nemlétező amerikai nagybácsim. Az ok egészen prózai és egyszerű: a kocsikölcsönző még nem nyitott ki, ám én hat órával az elvárt leadás előtt szándékoztam visszaszolgáltatni a nagyszerű, idei évjáratú 1.9 TDI-s Passatot (nem annyira harap, mint a múltkori (állítólag csak) 1.3-as vadiúj Astra és a végsebessége is csak 15-tel jobb, de azért megteszi). Hosszú bringaút áll még előttem, hogy ágyba kerülhessek, de ne rohanjunk ennyire előre. Az egész szombat reggel kezdődött..

Lássuk tehát: szombaton felkeltem és tíz előtt a reptérre érkeztem, hogy átvegyem az előre lefoglalt kocsit. Amikor a munkahelyen pénteken megrendeltem két project közötti szünetben, a főnök távollétében, csak annyit tudtam, hogy Toyota Avensis vagy hasonló kategóriájú lesz. A pultnál megtudtam, hogy egy idei gyártású VW Passat 1.9 TDI (aranyszínű). Nagyon örültem, mert – ahogy a bevezetőben is említettem -, Mac-ék látogatásakor egy vadi új, kisebb motor-űrtérfogatú Opel Astrát kaptam, ami nagyon szépen harapott. Balga módon arra gondoltam, ez majd jobban fog ugrani, ám nem gondoltam bele abba, amit sokan mondogattak eddig: a térfogat leginkább a végsebességben mutatkozik, a gyorsulás pedig javarészt a technológiától és a finomhangolástól függ (hülye vagyok a motorokhoz, bárki bátran javítson ki, plz). Ebben a kocsiban nem volt “softchipelési” lehetőség, tehát nem találtam még csak nyomát sem, hogy sportos, túra és egyéb módok között lehetne váltogatni. A menetviselkedését leginkább takarékosnak aposztrofálnám. De egyelőre elég a kényelmes és erős uszály paramétereinek részletezéséből, térjünk a lényegre.

A fővároshoz közeli kisvárosban élő barátaim, Zokka és Bea épp akkor érkeztek meg, amikor átvettem a papírokat, amivel a kulcsot vehettem át az átvételi irodánál (még nem állt elő akkorra a kocsi, mert a szervízből hozták épp). Rendesek voltak és vettek nekem reggelit, amíg én a találkozásunk után Beától kapott extra lakattal a parkolóházban korláthoz rögzítettem a bringát, amivel a repteret félig megkerülve negyven percen belül ideértem albérletemből. Átvettük a kocsit és nekivágtunk az útnak. Közben ettünk, ittunk, eltévedtünk (Philippa, az iGo (navigációs program) navigátorlánya jópárszor megtréfált minket), megálltunk, nézelődtünk. Az út felénél rájöttem, hogy a paramétereknél a járművet biciklin felejtettem, nem is csoda, hogy mindenféle hatodrangú utakra vitt minket óriási kerülővel, ahelyett, hogy az autopályára irányított volna. Persze így sem biztos, hogy túl sokat veszítettünk időben.

Hét óra alatt értünk végül a sziklákhoz (közben egy torony és néhány rom körüli sírkertnél is megálltunk, mely körül bocik legeltek) és közben a telefonom le is merült (amin a navi program futott). Mivel autós töltőm nem volt ( mint utólag kiderült, egyik szivargyújtó sem működött egyébként sem – errefelé divat lehet kikötni, kiiktatni, mert nagyon félnek a tűzveszélyes dolgoktól 🙂 ), sem pedig pótakksim, kénytelenek voltunk a nap állása alapján tippelgetni és ritkán felbukkanó emberek irányadására hagyatkozni. Ugyanis térképet sem hozott egyikünk sem, hiszen van dzsípíesz 🙂 Az egyik helyen egy idős brit házaspárra akadtunk, akiknek a kiejtése gyönyörűséges brit volt ( míly meglepő, ugye? 🙂 ). Megkérdeztük, hogyan kell eljutni a sziklákhoz; és tudták. Megkérdeztük, hol van a nemzeti park, amit útba akartunk ejteni odafelé menet: körbemutattak, hogy itt vagyunk a kellős közepén 🙂

Ezután már csak egy fűnyírós ember segítségét kellett kérnünk és meg is érkeztünk a sziklákhoz. Nagyon szépek voltak, készült sok kép is, de nem az én gépemmel, mert annak az akksija már régóta “porzott”, sőt.. Jól megszegtük a rendszabályokat és a látogatóknak kijelölt területen túlra is merészkedtünk. Persze nem voltunk ezzel egyedül: a világ számtalan országából érkezett turista példáját követtük, ahogy mások a miénket 🙂

Mielőtt a parkolóba visszaindultunk volna, lapos, miniatűr háztetőknek tűnő kőpadokon ugrálva ( teljesen ninja-hangulat volt 🙂 ) közelharcot szimuláltunk, egy arra járó, brazilnak tippelt turista feltett kézzel megállt és nagyon jól adta elő a “csak engem ne bántsatok” gesztikulációját. A parkolóba visszaérve Beénak és Zokkának megengedtem, hogy menjenek pár kört a nagyszerű túraautóval, majd elindultunk a helyesnek vélt irányban. Az említett turista és társai épp akkor jöttek velünk szemben, amikor már távozófélben voltunk. Pár perc múlva megfordultam, mert sikerült meggyőznöm a többieket, hogy rossz irányban haladunk. Ezután ismét láttuk a turistákat, amikor leelőztük őket kerékpárjaikat hajtva. Volt még egy megállás, ahol a naplementét fényképezték, akiknek még volt energiájuk a gépeik részére.

Visszafelé azt hittem, tudom az utat (az előző bekezdésben említett helyen viszont tényleg jobb volt, hogy megfordultunk). Arra emlékeztem ugyanis, az egyik város egy másik, majdnem útbaeső várostól keletre, a fővárossal “egyvonalban” leledzik. Viszont, mint utóbb kiderült, egy harmadik várossal van “egyvonalban”, és a képzeletbeli vonaltól jóval délebbre. Mindez onnan derült ki, hogy egy benzinkúton vettem egy térképet (miután egy SuperMac’s-ben megálltunk étkezni). Amikor leparkoltam, arra lettem figyelmes, hogy egy rendőrautó is begördül. Már készültem a bírságra, ugyanis kicsit szabálytalanul kanyarodtam be a létesítmény területére, ám az egyenruhás csak harapnivalóért – vélhetően, a sztereotípiák mentén haladva fánkért 🙂 – ugrott be. Amikor távozni készült, épp akkor léptem volna be. Az ajtót az ellenkező irányban próbálta mozdítani, mint amit a felirat sugallt, ezért előzékenyen kinyitottam neki inkább, amit meg is köszönt. Miután sorra kerültem, megkérdeztem a “plexipáncél” mögé zárkózott személyzetet, árulnak-e térképet. Előzékenyen kitört önkéntes börtönéből és a bejárathoz közel lévő újságok mögül előkotort egy viharvert autóstérképet. Csak tíz euró volt, többre számítottam. A kocsiban elkezdtük lapozgatni, ám ekkor fény derült arra, hogy nemcsak hogy ázott, egyes lapok össze is voltak ragadva. Visszavittem és a sorban állók közül a soron következőnek szóltam, csak kérdezek valamit a térképpel kapcsolatban a lánytól. Mutatta, hogy ő meg vett valamit. Erre megismételtem, hogy csak a térképpel kapcsolatban valamit gyorsan. Azt mondta, pillanat, csak kifizeti a cuccait. Szem előtt tartva, hogy a kocsiban várakozó utastársaim haza akartak már jutni, mégpedig minél hamarabb, optimalizálás gyanánt sarkon fordultam és kérdezés nélkül előkotortam egy ép térképet, majd visszasétáltam a pénztárhoz. Akkorra a sor már el is fogyott. Mondtam a lánynak, hogy mi a helyzet és odaadtam neki az eredetileg megkapott példányt. Bólogatott én pedig kisétáltam, beültem a kocsiba és kitaláltuk merre kellene mennünk. Philippa helyett most Bea volt a navigátor és jól is csinálta.

Kicsit rossz úgy vezetni, hogy az ember fia az egyetlen, aki nem alszik és nincs kihez szólni. Most viszont ez történt, ám a fővárostól kb 160 km-re felébredt Zokka, így azért volt, aki tudta tesztelni, nem alszom-e el. Nem is sikerült volna az elszenderedés, tekintve, hogy egy kúton bedobtam egy energiaitalt és jól be is tankoltam belőle, gondolva a későbbiekre. A fővárosban nem mentem rá a körgyűrűre (őrült módon egyetlen egy pontján hídpénzt szed az a vállalkozó, aki azt a szakaszt építette), viszont egy darabig úgy éreztem, eltévedtem. Nagy kő esett le a szívemről, amikor felismertem az éjszakai főváros egyik jellegzetes részét, ahonnan viszont már nagyon is jól ismertem az utat ( addig csak az irányérzék vezérelt 🙂 ). Meglepő volt egyébként, mennyire emlékeztetett pár helyen így éjszaka a teljesen különbözőnek hitt város az oly jól ismert Budapestünkre.

Sikerült megérkezni a teszkóba, ahol különböző dolgokat kerestünk. Zokka sajnos nem lelt sört, de – mint kiderült – éjszaka az egész országban sehol sem árulnak. Vettem gázolajat (teletankoltam a “szekeret”), csak 55 euróba került, pedig 600 km-t vezettem ezalatt a 18 óra alatt. A fogyasztás 6.666 volt, mondom én, hogy egész gazdaságos kis gépezet ez 🙂 Azt nem is említettem, hogy hazafelé jövet végig tempomatoztam, ami egy nagyszerű kényelmi elem.

Ezután hazavittem mindenkit, majd a reptérre hajtottam. Senki sem volt a kölcsönző leadóhelyén, de a központi pultnál sem, a bringa szerencsére érintetlen, így már nem aggódom semmi miatt. Baromság lenne hazamenni, pár órát aludni, majd újra idehajtani, hogy leadhassam a kocsit. Mint megtudtam, nemsokára nyitnak a kölcsönzők, így érdemes kivárni – ráadásul addig megírhattam ezt az irományt, amit akár összefoglalónak is nevezhetünk. Ahogy elnézem, már egyik-másik kezd nyitni; megyek lassan, megnézem, kell-e még itt dekkolnom.

Érdekes statisztika: amíg ezt az írást elkészítettem, lemerítettem egy akksit és már a pótakksit koptatom. A publikálást – úgy döntöttem – majd otthonról végzem el, miután kialudtam magam. Jó nap volt ez a mai! (tegnapi)

Quick Concentrate

Sunday, May 11th, 2008

Most kép nincs, bocs, de ez van. Egy halom dolgom van és ez a bejegyzés is kutyafuttában készül mindjárt.

Szóval a reptér után az volt, hogy hazamentem, megfázott a torkom bringázás közben, egy tonna dolgot elintéztem otthon, aztán conra indultam éjszaka (a kettő között eltelt egy hét), majd nem aludtam, csak dolgoztam (felkészülés a rendezvényre), aztán a conon is végig. Begyulladtak a szemeim, betegszabira kellett mennem és nem utazhattam vissza számüzetésem országába. Féltem, hogy a szaruhártyámnak most már annyi, de utána a doki a harmadik visszarendeléskor megvizsgálva megnyugtatott, hogy minden rendben. A kenőcsöt és a cseppet továbbra is applikálni kell. Nem lenne szabad nagyon gépeznem sem, pedig ez a munkám 🙂 Jó volt szülővárosomban élni egy kicsit, találkozni régi és új barátokkal, ismerősökkel. Kocsit sajnos nem vezethettem a szemem miatt és gépezni sem lett volna szabad. Amíg otthon dekkoltam nagy nehezen az összes domainünket átregisztráltattuk és jól letöröltem mindent a régi szervereken. Azóta mér a zetto.hu is átregelődött. Kicsit nehéz szülés volt, de a lényeg, hogy már ez is megvan! Köszönet Ricknek és Mac-nek a hosztolásért és Einonéknak a domain átregért.

Elérkezett az idő, amikor vissza kellett utazni, viszont sikerült úgy időzíteni, hogy épp akkor repüljek, amikor Mac és Rick – így együtt tudtunk utazni a repülőn, ami sokkal jobb, mint egyedül. A nagy albiban sikerült vendégeimet elszállásolni és csak egy fél napig kellett őket egyedül barangolni hagynom a városban, ugyanis elintéződött, hogy délután ne menjek be dolgozni. A hétvégén béreltünk egy nagyon király nullkilométeres, erős, félig-meddig sportkocsit, ami húzott rendesen. Beutaztuk majdnem az egész országot két nap alatt, 1200 kilométert vezettem. Szerintem nagyon jó volt és a srácok is úgy nyilatkoztak, jól érezték magukat, Mac blogján részletes élménybeszámoló is található. Mivel most fusiznom kell mindjárt, egyelőre linket nem tudok biztosítani az említett anyaghoz. Ejj, mindig ez a rohanás..

Pár hozadékvolt ennek a nagy utazgatásnak:

  • gyakorlott balkezes sebességváltó emberré váltam ( immáron tehát kétkezesnek vagyok tekinthető 🙂 )
  • rászoktam a vezetésre (azt hiszem, ez nem csoda: leírhatatlanul jó érzés éjszaka egy erős, stabil, megbízható, gyors és mozgékony sportkocsival meredek, keskeny, kanyargós erdei utakon csapatni), jövő hétvégére is bérlek majd egy gépet és itteni haverokkal “szétütjük” az országot 🙂 (bocsánat, ha agresszívnak tűnik, ám valójában ez egy belső körös (Z és fővárosi albijaiban 2001 és 2003 között lezajlott háziparty-k látogatói) szleng arra, hogy valaminek egyes lokációit jól meglátogatni (pl szétütni a fővárost, dungeon-özni: mindenfelé mászkálni, szétnézni a fővárosban) )
  • kedvet kapott több magyarországi magyar barátom is, hogy meglátogasson

Miután barátaim hétfőn hazautaztak (itt munkaszüneti nap volt), kicsit üres érzés kerekedett felül bennem. Elbuszoztam egy plázába, készíttettem finom smoothie-t, leadtam a kulcsot a japán lánynak (nem volt otthon, így a cseh lány barátnője engedett be (nem éreztem fairnek a kulcsot használva csak úgy besétálni) és sűrűn mosolygott rám, nem értettem, hogy miért; hagytam üzenetet Junkónak, plusz még utána esemeseztünk párat), sétáltam egy órát egy buszmegállóig, vártam fél óráig egy buszt, hazabuszoztam. Az albiban átöltöztem, kipakoltam, ami nem kellett, bepakoltam, ami igen, majd bebringáztam a belvárosba. Onnan a nagy parkba hajtottam a villamossínek mentén. A kitérőt egy teszkólátogatás követte, mely a hazafelé vezető vonulási tervet tartva is simán útba esett. Kicsit még dolgozgattam meg ilyenek, majd hajnalban aludni tértem.

A munkahét négynapos volt, de mindenki tök zombi volt amúgy is. A főnöklány most jobb hangulatban található általában. Sok hülyeséget kellett fejlesztenem, de már nem is emlékszem, hogy egész pontosan mikor mit is csináltam. Minden esetre örült, hogy haladok a projectekkel. Mindenki örült a csokinak, amit adtam nekik. Általában viszek a kollégáknak pár apróságot, a kolleganőm ráadásul pl Ludas Matyi DVD-t (a régi, utólag felszínezett filmverziót) is kapott angol felirattal. Fogékonyabb a magyar nyelvre, mint a többiek. Érdekes volt még, hogy micsoda nagy felháborodást váltott ki (három kollégám is ejnyebejnyézett több napon keresztül), amikor elmeséltem, hogy kipróbáltam autopályán, nulla forgalom közepette, milyen sebességnél korlátozza le a sportkocsi motorját az elektronika. A megfejtést itt azt hiszem nem fedném fel. Inkább 🙂

Pénteken csapot-papot magam mögött hagyva (na jó, ez mégsem teljesen igaz..) egy északi faluba kerekeztem (a GPS vevőt a hátizsák bal vállpántjának (vagy hogyan kell ezt kimagyarkodni?) egyik, talán épp erre kifejlesztett alkalmatosságába erősítettem, így a kéken világító és zölden villogó eszköz miatt úgy nézhettem ki, mint egy kerekező kiborg vagy rendőr 🙂 – minden esetre feltételezhetően a fülhallgató csak erősíthette ezt a képet) – egy óra alatt oda is értem -, hogy Beával, Katával és Zokkával találkozzak. Jó este volt és a faluban alhattam, így nem kellett hajnali négykor hazatekernem. Szombaton jól megreggeliztünk a faluközpontban, majd a boltban vettünk narancslevet és összeszereltük Zokka bringáját. Ez lehetővé tette, hogy a kb 10km-re lévő félszigetre kerékpározzunk. Feltekertünk a hegy tetejére – eléggé tüdőgyilkos vállalkozás, annyi szent -, majd kicsit köröztünk a fenti ösvényeken – ugyanott, ahol Rickkel és Mac-kel is voltunk a megérkezésük utáni pénteken. Ezután legurultunk a mólókhoz, ahol beültünk egy helyre sörözni, illetve lattézni. Ezt követte egy másik hely, ami tök jónak tűnt. Itt lazacot hoztak, lattét és banoffee-t 🙂 Aztán mindenki hazatekert, a GPS jópárszor megtréfált, de azért simán sikerült a küldetés. Itthon derült ki, hogy nem kapcsoltam ki az ébresztést, így egész nap szólt a rádióm, egészen megérkezésemig. Arra is fény derült, hogy Ildi nem tud aludni, ha nyitogatom az ajtót, ugyanis nyikorog. Úgy döntöttem, inkább lejövök a nappaliba (mivel már minden számítógépes tevékenység lezajlott, amihez a ki-be járkálás volt szükséges). Már egy jó ideje ezt az egyetlen bejegyzést írom és jó lenne végre érdemi munkát is végezni. Főleg azt is figyelembe véve, hogy vasárnap egy magyar lányhoz megyek szervizelni 🙂

Az egész héten nem értem utol magam, de mindenkinek próbáltam magyarázkodó-leveleket küldeni, hogy minden in progress és majd sorra kerül apránként az összes ütemezett tétel. Olvasóim kinyilvánítottan hatalmas hiányérzetére és burkolt vagy nyílt megrovására tekintettel ezt a blogbejegyzést is megírtam. Gyorsan. Ezért lett ilyen terjengős. Utólag is bocs 🙂